• C/ Sant Sebastià, 3 Vic
  • 669 04 54 18
    • 25 OCT. 22
    • 0
    Beneficis del moviment pel cos

    Beneficis del moviment pel cos

    Tots sabem i estem al cas que el nostre dia a dia és molt sedentari i estressant. Anem de casa a la feina i tornem a casa amb el pilot automàtic posat. No sabem quan ni com fem les coses. El que si sabem tots, és que vivim estressats i amb una sensació general de no tenir temps per res. En el millor dels casos en som conscients però no fem res per canviar aquesta situació, no tenim temps. En el pitjor dels casos, la manca de consciència ens fa emmalaltir.

    Realment és important parar, escoltar el cos i donar-li dinamisme? Doncs si. MOLT.

    L’activitat física hauria de formar part de la nostra vida com els hàbits de menjar, dormir i la higiene personal. Fer exercici no només és bo pel cos, sinó també per la ment i l’ànima.

     

    A nivell físic, fer esport ens ajuda en molts aspectes com:

    • Millorar la salut cardio-respiratoria
    • Augmenta el to muscular: els músculs milloren qualitativament
    • Millora la salut òssia i funcional
    • Redueix el risc de hipertensió, diabetis…
    • Retarda l’envelliment del cos

    A nivell mental, l’esport segrega neurotransmisors com endorfina, serotonina i dopamina que ens proporcionen beneficis com:

    • Benestar
    • Augmenta la nostra autoestima
    • Millora les relacions socials
    • Ens ajuda a prendre millors decisions
    • Disminueix l’ansietat, l’estrès i la depressió
    • Millora les nostres funcions cognitives i emocionals

    Però tot això va més enllà. Fer exercici físic és tant important que si som conscients de com ens canvia la vida fer esport, trobarem espais al dia per realitzar-lo. No cal buscar estones molt grans, mitja hora al dia caminant ens elevarà el nostre estat d’ànim i ens farà sentir més enèrgics. 

    El nostre organisme està format per un 80% d’aigua però també per gran quantitat de fluids (bilis, sang, linfa…). El fet de moure’ns mobilitza tots aquests líquids, reduint el seu estancament i acostant-nos a la salut òptima. La toxicitat de l’organisme depèn de com ens movem, de com i què respirem, de com ens alimentem i de com ens sentim. 

    Val la pena que busquem aquestes estones per nosaltres i fer, ni que sigui, un passejada al sortir de la feina. Segur que ets capaç de trobar alguna activitat que et motiva i que et ve de gust fer. Hi ha moltes opcions: esport individual, col·lectiu, en família… Has d’experimentar i trobar el que fa per tu.

    El moviment és vida i el teu cos t’ho agrairà.

    Leave a reply →