• Merescudes vacances

    Merescudes vacances

    Ens situem a finals de juny i aquestes alçades del mes ja han finalitzat totes les competicions esportives. Han estat mesos durs, no només a nivell d’entrenaments, sinó també per la pressió psicològica d’obtenir un bon resultat a la classificació. És per això que tots els jugadors de futbol esperen amb ganes les desitjades vacances, no obstant caldrà tenir en compte unes quantes recomanacions per tal de no perdre la forma física que tant durament s’ha aconseguit.

    Majoritàriament a nivell de futbol comarcal es realitza un període de vacances de dos mesos, sempre depenent de la data de finalització de la temporada i la d’inici de la següent. Aquest període és necessari per tal de que el jugador es pugui recuperar físicament i també psicològicament. Molts entrenadors, juntament amb els preparadors físics i els fisioterapeutes, plantegen una taula d’exercicis genèrica per a tot l’equip amb possibles variacions individuals en els casos on el jugador hagi patit lesions específiques al llarg de la temporada.

    Tant si els clubs proporcionen les taules d’entrenament com si el jugador ha de procurar mantenir la seva condició física per si mateix cal tenir present que la posada a punt per encarar la nova temporada de competició comença el mateix dia que s’inicien les vacances. Això significa que encara que el jugador estigui de vacances ha de trobar moments al dia per realitzar exercici físic, només d’aquesta manera s’evitaran el màxim de lesions esportives a la pretemporada.

    L’estiu comporta canvis en la rutina també pel que fa l’alimentació per això es recomana vigilar tant la quantitat com la qualitat dels aliments. A conseqüència de la calor el cos perd molt líquid i per això cal alimentar-se bé a base de verdures, fruita i sobretot aigua, intentant deixar de banda el consum excessiu de gelats, refrescos i sobretot alcohol.

    Es recomana que durant el període de descans el jugador s’oblidi del futbol per tal de recuperar-se bé psicològicament, és per això que segons la destinació escollida per anar de vacances es poden realitzar diferents esports. Per exemple, si es va a la platja es pot practicar volley platja, natació… i si es va a la muntanya es recomana fer bicicleta, senderisme, esports d’aventura… entre d’altres coses com el pàdel, tenis o córrer. El que si que cal donar importància és en evitar esports de risc, agressius o de contacte per evitar la possibilitat de patir algun tipus de lesió que dificulti al jugador la reincorporació a la pretemporada esportiva. En el cas del córrer es recomana evitar superfícies molt dures, com podria ser l’asfalt, i les superfícies excessivament toves com la sorra de la platja i sobretot cal utilitzar un calçar adequat. També es recomana practicar esport a primera hora del matí o al vespre per evitar les hores de més calor.

    En definitiva, a l’estiu s’ha de gaudir del màxim del període de vacances però també cal continuar fent exercici físic per tal de no perdre la forma i també evitar l’adquisició d’algun quilo de més. També es pot aprofitar per enfortir les parts més dèbils que hagin donat problemes durant la temporada i continuar amb la realització d’estiraments per no perdre elasticitat i mantenir la mobilitat adequada així, d’aquesta manera, s’enfocarà un inici de pretemporada positiu i amb moltes ganes.

    Leave a reply →

Photostream