Crossfit

Fas CrossFit? Aquestes són les lesions més freqüents

El CrossFit és un dels esport que s’ha posat més de moda en els últims anys. A conseqüència d’això cada vegada és més la gent que el practica. El CrossFit obliga a l’esportista a portar el seu cos al màxim, seguint una tècnica rigorosa, per això es necessita l’assistència de professionals per assessorar constantment a l’esportista.

Aquest esport és molt atractiu i el practiquen persones amb tipologies corporals i condicions físiques molt diferents. Tot i que la tècnica és el més important, al ser un esport intens, no es pot evitar que sorgeixin algunes lesions. En aquest article et faig una pinzellada de les lesions que són més comunes.

Dolor a la zona lumbar

Aquesta és una de les lesions més comunes en els esportistes. La causa d’aquest dolor és la falta de preparació del CORE – part central del cos-, que està dèbil a nivell abdominal. Per evitar aquestes lesions cal un bon escalfament muscular i també fer estiraments, sobretot de l’esquena on tenim una tendència general a tenir-hi excés de tensió.

Dolor als genolls

Aquesta lesió afecta tant als principiants com a les persones que fa temps que realitzen aquest esport. La causa són els patrons erronis de moviment que s’han adoptat al llarg del temps, al fer els exercicis. Per rectificar-los cal posar-hi consciència corporal i estar supervisat pel professional que dirigeix l’activitat. En alguns casos, l’ús de genolleres pot ajudar a reduir el dolor, però no és un remei definitiu ni tampoc n’és aconsellable l’ús de forma sistemàtica als entrenaments.

Dolor a les espatlles

El més comú és l’aparició d’una inflamació al tendó del supraespinós. Aquest tipus de lesió apareix per una sobrecàrrega de pes i de un mal o nul escalfament muscular. Les persones que tenen les espatlles tancades endavant són més propenses a patir aquest tipus de lesió, ja que es produeix un desequilibri en les tensions que fan la musculatura anterior del cos i la posterior.

Dolor als canells

En aquest apartat es contemplen diverses lesions com l’afectació del nervi radial, la tenosinovitis, el túnel carpià i fins i tot, les fractures. Com sempre, la indicació per evitar la lesió és realitzar un bon escalfament i supervisar la tècnica amb el professional.

Dolor als bessons

Un excés de tensió als bessons provoca un escurçament muscular que afecta directa i indirectament a la resta del cos. Aquest escurçament es transmet als malucs i pot arribar a l’esquena, per tant convé descarregar sovint aquesta musculatura i mantenir uns bons hàbits d’estiraments.

El CrossFit és un esport molt complet on es treballa tot el cos de moltes maneres diferents. Només cal tenir present que aquestes maneres són a intensitats altes i que tu sempre pots escollir fins on vols arribar, és a dir, tu ets el que tries el pes amb el que treballes i les repeticions que li fas a l’exercici. Demana consell i ajuda sempre que sigui necessari, així podràs gaudir al màxim de l’esport.