Mal Esquena Dormir

Per què em fa mal l’esquena quan dormo massa?

Actualment, tots portem vides molt atrafegades i desitgem que arribi el cap de setmana per poder descansar del ritme frenètic de la setmana. Esperem amb ganes poder dormir sense que ens desperti el despertador. En algunes persones però, dormir durant períodes de temps prolongats els ocasiona mal d’esquena, sobretot a la zona lumbar. En aquest article t’explicaré perquè passa això.

Aquest dolor lumbar es caracteritza per aparèixer quan portes 6 o 7 hores dormint i acostuma a ser un dolor sord, constant i ample, que ens obliga a moure’ns constantment per trobar la postura adequada. Moltes vegades això és insuficient perquè el dolor marxi i acabem aixecant-nos del llit, sentint el cos molt rígid.

Les causes d’aquest dolor poden ser:

• Rigidesa lumbar alta: provocada per una sobrecàrrega tensional de la musculatura lumbar i/o una mala posició de les articulacions vertebrals. Aquesta característica és molt pròpia de les persones que estan molt cansades i baixes d’energia.
  • Distorsió pèlvica: quan un ilíac està col·locat en una posició posterior i l’ilíac contrari està anterioritzat, fent que la posició del sacre també es vegi alterada. Aquest tipus de distorsió és molt freqüent en persones que pateixen molt estrès.
  • Gasos: Sopar tard, la dieta poc saludable o tenir alteracions digestives pot provocar la producció de gasos estomacals. Aquests gasos comprimeixen el diafragma i en conseqüència es provoca tensió i dolor lumbar a la zona alta.

Què pots fer si et passa això?

• Millora la teva dieta. Procura sopar aliments lleugers i en poca quantitat.
  • Realitza exercici físic diari per tal de dinamitzar el cos, cremar calories i mobilitzar musculatura i articulacions.
  • Realitza estiraments per mantenir la postura en bon estat.
  • La fisioteràpia et pot ajudar a mantenir el cos en una salut òptima, descarregant la musculatura, ensenyant estiraments i exercicis específics.
  • Millorar la postura corporal. El treball de les cadenes musculars, mitjançant el Mètode Mézières, treballa la postura i harmonitza el cos per tal d’ajustar els desequilibris.

T’animo a revisar els teus hàbits de salut i a realitzar els canvis necessaris ja que puguis millorar el teu descans nocturn i així també el teu dia a dia. No et resignis a conviure amb dolor, sempre hi ha solucions i/o ajudes per tenir una salut òptima i bona qualitat de vida.